Parasailing

Det coolaste vi gjorde på resan var att åka parasailing. Det är när man hänger i en skärm efter en båt. Det var as-coolt! :) Men nu vet jag inte om jag vill göra det fler gånger. Läs texten nedan, så förstår ni.

Pappa dödsstörtade
– framför dottern

Flög med skärm bakom båt i turistparadiset när säkerhetsselen brast. Pappa Glenn och dottern Emma flög paragliding tillsammans över Medelhavet. Men på 50 meters höjd brast säkerhetsselen. Dottern tvingades se sin pappa dödsstörta ner i marken. Drömresan till Side i Turkiet blev en mardröm för Familjen Hudson från Storbritannien.

"Vi pratade glatt"

Pappa Glenn Hudson, 50, övertalade dottern Emma, 25, att följa med upp i luften efter en båt. Fastspända i samma skärm svävade de tillsammans över Medelhavet. Plötsligt hördes ett metalliskt ljud. Och pappans säkerhetssele brast.

– Jag var alldeles intill honom, vi pratade glatt - och sen var han borta, säger dottern till brittiska Daily Gazette.

Från 50 meters höjd störtade pappan rakt ner på stranden.

"Så overkligt"

– Det var så overkligt. Det kändes som en evighet innan de fick ner mig. Pappa låg på stranden och jag dinglade i luften ovanför, säger dottern till tidningen.

Olyckan inträffade i lördags. En utredning har inletts, och enligt åklagaren höll den säkerhetsutrustning som användes inte måttet. Linda Hudson tänker inte låta sin make dö förgäves.

– Jag kommer inte att släppa det här, jag kommer att kämpa för bättre säkerhetsregler, säger hon till Daily Gazette.


Elena, älsklingen & jag.


Jag, älsklingen & Elena.


Kommentarer
Postat av: Josephine

allt bra idag ? :)

2010-07-30 @ 09:33:15
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejsan!:)

jag kollade in din blogg,gillar den faktiskt:)

själv har jag precis startat min.Vet inte,men du kanske har några tips på vad man kan ändra/lägga till i min blogg?:) kommentera gärna något inlägg så kan jag kommentera hos dig igen:D

föresten,vad ska du göra idag då?:)



http://byvendela.blogg.se

2010-07-30 @ 14:38:44
Postat av: Leia ♥

Läskigt när sådant händer :S

Fast skulle vilja testa det där :D

2010-07-30 @ 21:16:55
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0